Naše práce

Náměstkyně Šárka Prachařová předložila zastupitelstvu ke schválení obří projekt na rekonstrukce 12 městských budov, které by měly vést k úsporám nákladů za energie. Garantovaná úspora za 10 let je 91 milionů Kč. Náklady 583 milionů Kč.

Reakce vedení města na aktuální korupční kauzu je naprosto nedostatečná. U všech rozhodnutí, který zkorumpovaný ex-náměstek Židek ve vedení města manipuloval, mu asistovali jeho koaliční partneři. Zamést celou záležitost pod koberec jakožto selhání jednotlivce tak není na místě. Primátor Zámečník má za aktuální krizi přímou politickou odpovědnost a...

Ze známých informací z vyšetřování na liberecké radnici plyne, že Syner prostřednictvím Petra Židka ovlivňoval rozhodování liberecké radnice v nejdůležitějších a nejnákladnějších rozhodnutích, a to minimálně po dobu minulých pěti let. Je to pravděpodobně Syner, kdo může za průtahy a prodražení rekonstrukce Uranu, kdo rozhodl, že se liberecký bazén...

O vítězi tendru na opravu libereckého bazénu je rozhodnuto. Nejnižší nabídku podala firma Metrostav DIZ. K tlaku na nižší cenu přispěla i důsledná práce opozice, konkrétně Jindřicha Felcmana, zastupitele za Zelené / Liberec otevřený lidem. Ten zajistil výrazné otevření podmínek samotného tendru.

Rada města Liberec rozhodla o další úpravě zadávací dokumentace a prodloužení lhůty na podání nabídek v tendru na opravu bazénu. Stalo se tak na základě námitek k diskriminačním požadavkům na kvalifikaci bazénového technologa. Tyto námitky byly ale uplatněny poprvé už v srpnu, náměstek Židek je až doposud odmítal.

Na podzim minulého roku dali voliči v komunálních volbách kandidátce Liberce otevřeného lidem 13,33 %, což znamenalo mandát pro 6 zastupitelů. Koaliční jednání nakonec dopadla tak, že v Radě města usedli Starostové, ODS, ANO a Piráti. Jaké jsou hlavní výsledky práce opozičních zastupitelů LOL za první rok?

Vedení města Liberec ohlásilo plošné zdražování parkování. Tento krok ovšem provedlo chybně, jen sotva pomůže deklarovanému cíli, totiž motivovat lidi k využívání MHD. Navíc je tento krok v rozporu s Plánem udržitelné mobility, který před dvěma roky to samé vedení města samo schválilo.