Smlouva Liberce s developerskou společností FINAPRA o výstavbě dopravního napojení bývalé slévárny v Ostašově obsahuje zásadní riziko. A to stovky kamionů projíždějících přímo středem Františkova.
Naše práce
Na dnešním krajském zastupitelstvu bude projednávána zpráva o probíhající aktualizaci Regionální surovinové politiky Libereckého kraje. Tato aktualizace stanoví, že stavební kámen by se měl do budoucna těžit na Tlustci. Tedy v lokalitě, kde je lom již dlouhá léta uzavřen, jde o přírodně mimořádně cennou lokalitu a sousední obce obnovení těžby...
Město Liberec se dohodlo s Libereckým krajem, že mu přenechá projekt nového autobusového nádraží. Tuto operaci odůvodňují tím, že kraj je hlavním objednatelem meziměstské dopravy. Proti tomuto jednomu důvodu lze postavit nicméně hned 5 zásadních argumentů.
Kyselka je víc než pivo?
Zajímavý způsob uvažování vedení liberecké radnice a jejich úředníků bylo možné pozorovat na posledním výboru pro územní plánování a dopravu. Na programu byly dvě změny územního plánu. Velice podobné. Jedna prošla, jedna ne.
Větší ZOO? Nerozumím, ale bavím se dobře
Vedení Liberce představilo ambiciózní plán na zvětšení zoologické zahrady až k prostoru bývalého amfiteátru. Lidové sady opět ukazují, jak mohutnou inspirací jsou pro nápady místních politiků. Liberečtí občané snad už ani rychlý sled plánů v této oblasti nestíhají sledovat.
Vysoká hra libereckých Starostů
Nové vedení Liberce definitivně vyslovilo svůj záměr zahodit připravovaný projekt autobusového nádraží s parkovacím domem. Jejich potřeba odmítnout vše, co připravovalo vedení předchozí, tak povede ke ztrátě více než 100 mil. Kč dotací z evropských fondů.
Dozor nemůže být kamarád
Případ čtvrtmiliardové stavební akce Libereckého kraje spočívající v rekonstrukci jeho budovy D má další pokračování. V létě jsme informovali o tom, že podmínky výběrového řízení až podezřele seděly nakonec vítězné společnosti CL Evans, bývalé českolipské divizi Syneru. Hejtman Martin Půta ovšem naši kritiku odmítl a s tímto stavebním dodavatelem...